Ekomarķējums – efektīvs instruments uzņēmējdarbības sekmēšanai

12.novembrī Rīgā, Albert Hotel notika seminārs Ekomarķējums – efektīvs instruments uzņēmējdarbības sekmēšanai. "Zaļais gulbis" ir oficiālais Ziemeļvalstu ekomarķējums, kura mērķis ir ievērojami samazināt ikdienas patēriņa radīto negatīvo ietekmi uz vidi, palīdzot cilvēkiem izvēlēties "zaļās" jeb videi draudzīgās preces un pakalpojumus, kā arī mudinot uzņēmējus ražot videi draudzīgus izstrādājumus.
Semināru organizēja Ziemeļu Ministru padomes birojs sadarbībā ar valsts SIA "Vides projekti" un seminārā piedalījās aptuveni 60 dažādu nozaru uzņēmumu un organizāciju pārstāvji.

 

 

 

Lektoru prezentācijas:
Zaļais iepirkums – galvenie principi
Laimonis Osis – LR Vides ministrija, Klimata pārmaiņu finanšu instruments, projektu eksperts

Zaļā iepirkuma kritēriji dažādām grupām, aprēķina instrumenti
Jūlija Bulgakova - SIA Ekodoma, projekta "Buy Smart" vadītāja

Uzņēmējdarbība un vides aizsardzība
Iveta Jēgere – Vides pārraudzības valsts birojs, Sākotnējā izvērtējuma daļas vadītāja

Ziemeļvalstu ekomarķējums – standarts, nozīme, prasības
Karl-Oskar Nicolaisen – Ziemeļvalstu ekomarķējuma birojs, Tirdzniecības departamenta pārstāvis

Ekomarķējums Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Ziemeļrietumu Krievijā
Janar Sutt – Zviedrijas Eksporta padome, projektu vadītājs Igaunijā

Latvijas - Zviedrijas sadarbība uzņēmējdarbības atbalstam
Guntis Rubīns – Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības Zviedrijā vadītājs