Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija sadarbībā ar Igaunijas Sociālo uzņēmumu asociāciju, Dānijas Sociālo uzņēmumu asociāciju un pētniecības centru PROVIDUS Latvijā publicējusi pētījumu “Sociālās uzņēmējdarbības sertifikācija un atpazīstamības zīmes” (Social Entrepreneurship Certification and Labeling) (2017), kas tapis ar Ziemeļvalstu Ministru padomes finansiālu atbalstu.
Pētījumā aplūkoti vairāku autoru raksti un pētījumi par dažādām "sociālās pievienotās vērtības" (social value) atpazīstamības zīmēm un sertifikācijas iniciatīvām Eiropā un pasaulē, kā arī konkrētas iniciatīvas Latvijā, Igaunijā un Dānijā. Pētījumā aprakstīta arī vairāku Eiropas valstu pieredze tieši sociālās uzņēmējdarbības un sociālo uzņēmumu atpazīstamības zīmju izveidošanā un uzturēšanā, kā arī doti ieteikumi Latvijas, Igaunijas un Dānijas iesaistītajām pusēm līdzīgu atpazīstamības zīmju izveidošanai.
Pētījuma ietverti ari praktisku soļu apraksti un info grafikas ikvienam, kas vēlētos izveidot līdzīgas "sociālās pievienotās vērtības" vai sociālās uzņēmējdarbības produktu vai pakalpojumu atpazīstamības veicināšanas iniciatīvas, kā arī diskusiju un pārdomu temati pirms šādu iniciatīvu izveides. Pētījuma autori norāda, ka pirms šādas atpazīstamības zīmes vai sertifikāta izveides iesaistītajām pusēm būtiski vienoties par tādām lietām kā atpazīstamības zīmes kritērijiem, iniciatīvas tvērumu un pašu "sertificējamo" objektu, atpazīstamības zīmes pārvaldes un finansēšanas modeli, kā arī pašas zīmes mārketinga un komunikācijas stratēģiju.
Pētījums "Sociālās uzņēmejdarbības sertifikācija un atpazīstamības zīmes" (angļu valodā)