Rīgas modes nedēļas ietvaros no 26. līdz 30 martam, Ziemeļu Ministru padomes biroja Latvijā un Dānijas Kultūras Institūta projekts Nordic Look interesentiem piedāvās iespēju iepazīties ar zviedru zīmola Odeur apģērbu kolekciju. Odeur tērpu kolekcijas instalācija tiks prezentēta 28. martā plkst. 17.30 viesnīcā Reval Hotel Latvija. Zīmola dizaineri ir Anna Lindstrēma (Anna Lindstöm) un Peters Holstrēms (Petter Hollström).
Pamatideja ar kādu veidota Odeur kolekcija ir - dizains ne vienmēr ir pamanāms un mode ir kaut kas vairāk kā tikai āriene. Varbūt tāpēc, ka neredzamā komunikācija ir daudz saistošāka nekā vizuālā. Kopējās sajūtas ir daudz svarīgākas nekā atsevišķās sajūtas.
Odeur ir modes zīmols, kurā apvienotas vairākas maņas – redze, oža un tauste. Mode ir komplekss process, kas balstās uz sajūtām.
Lai neaprobežotos tikai ar vizuālo komunikāciju, apģērba šķiedrās Odeur integrējis īpašo zīmola smaržu, ko var dēvēt par Odeur zīmola dvēseli. Iespējams, ka tieši smarža apģērbam piešķir emocionālo saķeri Odeur zīmola un tā nēsātāju starpā. Odeur zīmola aromāts izvēlēts pamatojoties uz vairākiem vizuāliem faktoriem; skaidras apģērba līnijas sasaistītas ar gandrīz androgēna svešinieka tēlu. Aromāts ir tīrs un neparasts. Tas nav domāts kādam noteiktam dzimumam, izvēlētā smarža ir svaiga, tīra un moderna.
Odeur siluets ir rotaļīgs. Tas piesaista ar “ne-vizuālo” filozofiju un kamuflāžas efektu, jo tieši kontrastējošs griezums bieži tiek izmantots maskēšanās apģērbos. Arī automašīnu riepas konstruētas piesardzīgi, maldinot cilvēka redzi. To dēvē arī par augstu izšķirtspēju vai deskriptīvo kamuflāžu.
Odeur ir veidots saskaņā ar “ne- vizuālo” konceptu pēc deskriptīvas piegrieztnes. Piedāvājot kontrastējošas apģērba proporcijas—lielāks attiecībā pret mazāku, un izmantojot kontrastējošas krāsas, “dabīgais” siluets tiek izjaukts.
Zīmola Odeur pirmā apģērbu kolekcija tika prezentēta 2006. gadā. Šopavasar Zviedrijā un Japānā Odeur piedāvās iegādāties savu jaunāko apģērbu kolekciju New Space. Kolekcija nav liela, toties katrs apģērba gabals piesātināts ar Odeur aromātu – androgēnu, tīru un vieglu smaržu.
Odeur meklē veidus kā izaicināt konvenciālos priekšstatus par pamatapģērbu. Vai tas Odeur dizaineriem ir izdevies, aicinām vērot un vērtēt instalācijas prezentācijā, kas notiks Rīgas Modes nedēļas ietvaros 28. martā.
Nordic Look organizē Ziemeļu Ministru Padomes birojs Latvijā un Dānijas Kultūras Institūts.